Krem z dyni, kurczak w cydrze, stek z pieczonymi ziemniakami - to niektóre propozycje „Nowości na dobrą rozgrzewkę” dostępnych w sieci restauracji Sphinx. W jesiennej wkładce do menu klienci znajdą pięć dań, w których nie brakuje sezonowych produktów. Z najnowszej oferty można skorzystać we wszystkich lokalach Sphinx do 22 grudnia.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w pierwszej połowie roku odnotował wzrost sprzedaży do wytwórców z branży spożywczej o 60% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Wzrosty te wynikają ze zwiększonych zamówień realizowanych na rzecz dotychczasowych klientów, jak również pozyskania kilku dużych obiorców z branży oraz szeregu małych wytwórców. Plast-Box zakłada dalszą ekspansję wśród producentów artykułów spożywczych. Spółka już finalizuje negocjacje kolejnych trzech znaczących kontraktów w związku z wprowadzeniem nowych produktów dla branży spożywczej - wiaderka z pokrywą 10Bis/5 o pojemności 10l oraz wiaderka z pokrywą 5UL/2 o pojemności 5l. Są one dostępne w ofercie od września i już realizowane są zamówienia dla klientów krajowych oraz zagranicznych, m.in. do Szwecji.

Sieci Saturn i Frisco.pl wystartowały z nową odsłoną akcji „Zapełnimy Twoją nową lodówkę”. Wszyscy klienci, którzy dokonają zakupu lodówki w dowolnym sklepie stacjonarnym Saturn lub na Saturn.pl pomiędzy 9 a 16 października br., otrzymają bony zniżkowe na zakupy we Frisco.pl o wartości od 100 zł do 400 zł – w zależności od ceny zakupionego sprzętu. Kampania reklamowa promująca akcję prowadzona jest w radiu, internecie oraz mediach społecznościowych w całym okresie obowiązywania promocji.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, systematycznie rozwija sprzedaż opakowań dla branży budowlanej w kraju i za granicą. Dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań technologicznych zapewniających zwiększoną wytrzymałość opakowań oraz wysoką estetykę zdobienia, sprzedaż Plast-Boxu do ośmiu największych producentów gładzi, tynków, zapraw gipsowych i innych produktów wykorzystywanych w budownictwie wzrosła w pierwszej połowie tego roku o ponad 47% w ujęciu wartościowym. Słupski producent opakowań już planuje kolejne nowości produktowe dedykowanych klientom z branży budowlanej.

W Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie już wkrótce ruszają Targi Dziedzictwo 2014 poświęcone zabezpieczaniu dorobku naukowego, kulturowego czy historycznego. Na ponad 50 stoiskach pojawią się propozycje z zakresu wyposażenia i sprzętu dla archiwów, bibliotek oraz muzeów. Nowością w tym roku będą rozwiązania służące ochronie zabytków – druga edycja imprezy rozszerzona została bowiem o sektor konserwacji i restauracji tego typu obiektów. Planowane są również specjalistyczne konferencje pod hasłem „Ochrona zbiorów muzealnych, archiwalnych i bibliotecznych”, spotkania z ekspertami w ramach „Ogólnopolskich Dni Konserwatorskich”, a także liczne wystawy prezentujące prace podejmowane na rzecz zachowania dokonań minionych pokoleń. Targi Dziedzictwo odbędą się w dniach 7-9 października br. przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wydarzenie organizowane jest w ścisłej współpracy z kluczowymi dla branży instytucjami.

Radpol SA, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów w branży ciepłowniczej i energetycznej, otrzymał Certyfikat Wiarygodności Biznesowej za najwyższą ocenę stabilności firmy w roku 2013. Prestiżowe wyróżnienie przyznane zostało przez międzynarodową wywiadownię gospodarczą Bisnode D&B Polska.

Co dziewiąte gospodarstwo domowe chce zmienić dotychczasowego dostawcę energii elektrycznej – wynika z badań zrealizowanych przez PBS na zlecenie Epower.pl, nowego sprzedawcy prądu na polskim rynku. Wśród gospodarstw domowych, które dotąd nie zdecydowały się na taką zmianę, odsetek ten wynosi 11%. Według URE, w ciągu 7 lat dostawcę prądu zmieniło poniżej 2% klientów indywidualnych. W tej grupie - jak pokazują zrealizowane na rzecz Epower badania - zmianę dostawcy energii elektrycznej planuje już co piąte gospodarstwo domowe (21%), a 35% chciałoby takiej zmiany, ale powstrzymują je wysokie kary zapisane w umowie. Aż 64% gospodarstw domowych deklaruje, że umowę z nowym sprzedawcą podpisało na wiele lat. Epower chce zdobywać klientów oferując bardzo niskie ceny za energię elektryczną oraz proste jednoroczne umowy.

Finansowanie rewitalizacji obiektów zabytkowych ze środków UE to temat jednego z paneli organizowanych podczas Targów Dziedzictwo 2014. W ramach spotkania eksperci z Banku Gospodarstwa Krajowego zaprezentują doświadczenia we wdrażaniu inicjatywy JESSICA, której celem jest wspieranie rozwoju miast poprzez finansowanie trwałych inwestycji na obszarach miejskich. Panel odbędzie się pierwszego dnia targów – 7 października – w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie.

Restauracje Chłopskie Jadło, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, przygotowały nowe sezonowe dania w ramach wkładki „Jesienne nowości”. Obejmuje ona potrawy z dziczyzny, grzybów oraz jesiennych warzyw i owoców. Nowa wkładka do menu jest dostępna we wszystkich lokalach sieci do 6 listopada.

Dalekowschodnie sztuki walki, pokazy Tai Chi, kaligrafii, gry na bębnach, a także konkursy - to tylko część atrakcji, jakie czekać będą na zwiedzających IV Targi China Expo Poland 2014. Wydarzenie rozpocznie się w najbliższy czwartek, 4 września br., w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie i potrwa do soboty, 6 września. Na targi przyjadą przedsiębiorcy z różnych prowincji Chin w poszukiwaniu wśród polskich firm partnerów do biznesu. Na ponad 300 stoiskach zaprezentują rozmaite propozycje z zakresu wyposażenia gospodarstwa domowego, narzędzia, oświetlenie, a także tekstylia czy odzież. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny po dokonaniu rejestracji.

Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK – w pierwszej połowie br. osiągnęła skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 82,4 mln zł wobec 85,96 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie grupa czterokrotnie zwiększyła skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej – z 608 tys. zł po pierwszym półroczu 2013 r. do 2,43 mln zł na koniec czerwca br. Skonsolidowana EBITDA wzrosła w tym okresie w Sfinksie o 48% r/r i na koniec pierwszego półrocza osiągnęła wartość 6,88 mln zł. Sfinks po raz kolejny wypracował zysk netto na poziomie skonsolidowanym, który w pierwszej połowie br. wyniósł 525 tys. zł, co stanowiło poprawę o 2,72 mln zł r/r. Spółka osiągnęła też na koniec czerwca br. jednostkowy zysk netto w wysokości 21 tys. zł wobec  4,01 mln zł straty netto rok wcześniej. Sfinks kontynuuje działania mające na celu rozwój sieci i rozważa poszerzenie swojego  portfolio marek gastronomicznych.

P.R.E.S.C.O. GROUP, jeden z wiodących podmiotów działających na rynku obrotu wierzytelnościami detalicznymi w Polsce, w pierwszym półroczu 2014 r. odnotowało skonsolidowane przychody w wysokości 27,09 mln zł wobec 35,65 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie, dzięki obniżeniu kosztu własnego sprzedaży o kwotę 8,7 mln zł, grupa zwiększyła rentowność na poziomie brutto i netto. Zysk brutto ze sprzedaży po 6 miesiącach br. wyniósł 6,32 mln zł wobec 6,21 mln zł na koniec czerwca 2013 r., zaś zysk netto w pierwszej połowie 2014 r. utrzymał się na analogicznym poziomie co rok wcześniej i wyniósł 1,7 mln zł. P.R.E.S.C.O. konsekwentnie realizuje założenia rozwojowe określone w strategii na lata 2013-2016 w zakresie wejścia w obszar consumer finance i ekspansji zagranicznej. Po zakończeniu fazy testowej, pełną działalność rozpoczęła założona w marcu tego roku firma Debet Partner.