agencja pr

O ponad 12% wzrasta liczba internetowych zamówień spożywczych w miesiącu wielkanocnym w porównaniu do średniej z trzech poprzednich miesięcy roku – wynika z danych e-supermarketu Frisco.pl. Co więcej, w stosunku do miesiąca świątecznego rok wcześniej takich zamówień było aż o 35% więcej. Najczęściej w okresie Wielkanocy do e-koszyka trafiały warzywa i owoce, w tym rzodkiew, papryka czerwona i ogórek. Jednocześnie znaczące wzrosty sprzedaży notowały produkty silnie kojarzone z tymi świętami jak chrzan, żur czy biała kiełbasa. Największy ruch na spożywczych e-zakupach przypadł na tydzień tuż przed Wielkanocą.

Sphinx, popularna sieć gastronomiczna należąca do Sfinks Polska, oferuje w swoich lokalach nową mieszankę kaw uznanej austriackiej marki Julius Meinl. Została ona wprowadzona w ramach nowej umowy z Quba Cafe, uwzględniającej także wymianę we wszystkich restauracjach Sphinx obecnych ekspresów na tradycyjne ekspresy kolbowe. Kawy przygotowywane na bazie specjalnej mieszanki prezentowane są  w nowej odsłonie karty Sphinx Cafe. Jest to pierwszy krok w ramach zaplanowanych na 2015 rok działań sieci związanych z kawą.

Grupa Radpol, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów dla energetyki, ciepłownictwa, a także instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, w 2014 r. uzyskał skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 205,4 mln zł w porównaniu do 178,41 mln zł w 2013 r., co oznacza wzrost o 15% r/r. Skonsolidowana EBITDA w 2014 r. wyniosła 24,97 mln zł wobec 29,37 mln zł roku poprzedniego, natomiast zysk netto 9,56 mln zł w 2014 r. w stosunku do 15,31 mln zł w 2013 r. Porównywalność tych wyników zaburzyły jednak zdarzenia jednorazowe jak dodatkowy zysk w wysokości 4,1 mln zł z tytułu okazjonalnego nabycia Finpolu uzyskany przez grupę Radpol w 2013 r. oraz obniżenie wyników 2014 r. o 1,14 mln zł w związku ze stratą na sprzedaży zbędnej nieruchomości, jak również składników majątku obrotowego i kosztami restrukturyzacji zatrudnienia. Po skorygowaniu wyników o te zdarzenia EBITDA w 2014 roku wzrosła o 0,78 mln zł, czyli o 3% r/r, a zysk netto zmniejszył się o 0,56 mln zł, czyli o 5% r/r. Bezpośredni wpływ na obniżenie zysku netto w 2014 r. miały różnice kursowe odnotowane przy zbliżonych kosztach obsługi długu oraz wzrost amortyzacji w wyniku realizacji dużych inwestycji w ostatnich latach.

presco

P.R.E.S.C.O. GROUP, jeden z wiodących podmiotów działających na rynku obrotu wierzytelnościami detalicznymi w Polsce, wypracowała w 2014 r. skonsolidowane przychody w wysokości 45,02 mln zł oraz zysk netto na poziomie 1,98 mln zł. Przed rokiem było to odpowiednio 61,77 mln zł i 5,07 mln zł. Wpływ na wyniki grupy w 2014 r. miała optymalizacja modelu operacyjnego przenosząca nacisk na windykację polubowną, która umożliwia maksymalizację odzysków w dłuższej perspektywie czasowej. W minionym roku P.R.E.S.C.O. przekazało też do obsługi relatywnie mniejszą liczbę spraw z nowo nabytych portfeli, co wynikało z przyjętej w ostatnich latach stabilnej polityki inwestycyjnej. W drugiej połowie 2014 r. grupa zwiększyła jednak aktywność na tym polu. W efekcie w całym roku nabyła portfele wierzytelności za ponad 16 mln zł, tj. o 14% więcej niż w 2013 r., przy czym wartość nominalna zakupionych pakietów była wyższa o 125% r/r. Równocześnie, celem zapewnienia większej bazy przychodowej, P.R.E.S.C.O. w roku 2014 uruchomiło operacyjnie dwa projekty strategiczne.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, wypracował w 2014 roku skonsolidowane przychody w wysokości 146,53 mln zł wobec 146,79 mln zł uzyskanych rok wcześniej. Równocześnie grupa osiągnęła 14,13 mln zł zysku ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 19% r/r oraz 13,89 mln zł zysku na działalności operacyjnej, czyli o 20% więcej niż przed rokiem. Ponadto, zwiększyła się też skonsolidowana EBITDA Plast-Boxu - o 13% r/r do poziomu 21,03 mln zł. Pomimo wahań na rynku walutowym wynikających z sytuacji na Ukrainie, a co za tym idzie konieczności naliczenia ujemnych różnic kursowych, Plast-Box zamknął rok 2014 zyskiem netto w wysokości 2,68 mln zł.

Plejada nowych dań czeka na klientów restauracji Sphinx w najnowszej sezonowej ofercie pod hasłem „Gwiazdy sezonu - Kulinarne Superprodukcje”. We wkładce do menu pojawiło się sześć wyjątkowych propozycji, jak hummus, krem selerowy z nutą truflową, łosoś z bukietem zielonych warzyw, sałata z wątróbką w porzeczkach, polędwiczki w żurawinie czy  deser „Sekret Orientu”. Jako „Goście Specjalni” w nowej wkładce występują trzy wyborne steki z polskiej wołowiny: polędwicy, rostbefu i antrykotu. Oferta będzie dostępna w restauracjach Sphinx do 28 kwietnia.

Najlepsze projekty prezentów zostaną wyłonione w konkursie Best Gift Design towarzyszącym pierwszym Targom Gift Show Poland, które odbędą się w dniach 22-24 maja br. w Centrum MT Polska w Warszawie. Konkurs przeznaczony jest dla osób tworzących kreatywne upominki, fanów produktów DIY i handmade, studentów i absolwentów kierunków projektowych, a także wszystkich zainteresowanych designem. Na autorów najciekawszych pomysłów czekają nagrody pieniężne, w tym nagroda główna w wysokości 5 000 zł. Patronat nad konkursem objął Instytut Wzornictwa Politechniki Koszalińskiej oraz Wyższa Szkoła Sztuki i Projektowania w Łodzi.

Prawie 10,5 mln dorosłych Polaków (33%) przyznaje, że miesięczne dochody wystarczają im tylko na podstawowe wydatki – wynika z badania zrealizowanego przez PBS na zlecenie P.R.E.S.C.O. GROUP w ramach programu edukacyjnego „Wydatki Kontrolowane”. Dla 2,9 mln osób (9%) pensja, zasiłek bądź renta to wręcz za mało, by pokryć tego typu koszty. Jednocześnie jak pokazuje badanie co szósty (18%) respondent deklaruje, że zdarza mu się pożyczać pieniądze, by zaspokoić bieżące potrzeby. Natomiast co 10. Polak (10%), gdy tylko dostaje swoje miesięczne dochody, wybiera się na zakupy i wydaje większość pieniędzy.

Kuchnia włoska jest najpopularniejszą kuchnią zagraniczną wśród osób robiących spożywcze zakupy w sieci – wynika z danych internetowego supermarketu Frisco.pl. Produkty z Półwyspu Apenińskiego pojawiały się w niemal połowie (44%) koszyków klientów e-sklepu w całym 2014 roku. Na kolejnych miejscach uplasowały się produkty kulinarne typowe dla Meksyku (23% zamówień), Francji (14%), wyroby związane z kuchnią azjatycką, w tym głównie z sushi (10%) oraz żywność tajska (9%).

Popularna sieć restauracyjna Sphinx otworzyła swój najnowszy lokal w Kołobrzegu. Restauracja mieści się w Galerii Hosso przy Placu Ratuszowym 3. To pierwszy Sphinx działający w tym nadmorskim mieście.

Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK, osiągnęła na koniec 2014 r. jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 165,4 mln zł wobec 141,2 mln zł rok wcześniej, co daje 17-procentowy wzrost. Jednocześnie zysk netto spółki po IV kwartale 2014 r. wyniósł 34,6 mln zł, podczas gdy na koniec 2013 r. Sfinks generował stratę na poziomie 3,6 mln zł. Tym samym w ciągu roku spółka poprawiła jednostkowy wynik netto o ponad 38 mln zł. Znaczna różnica wobec pierwotnych szacunków opublikowanych w prognozie wynika przede wszystkim z poprawy rentowności biznesu, wyższej niż zakładano wyceny znaku towarowego Chłopskie Jadło i wyższej wyceny aktywa podatkowego. Jednocześnie zmiana na poziomie zysku netto spowodowała większą od prognozowanej poprawę kapitałów własnych, tj. do poziomu -14,7 mln zł na koniec 2014 r., podczas gdy rok wcześniej wynosiły one -50,6 mln zł.

Blisko połowa (44%) dorosłych mieszkańców dużych polskich miast co najmniej raz w miesiącu wybiera restaurację lub inny lokal gastronomiczny na spędzenie wieczoru i posiłek – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie restauracji Sphinx przez Gfk Polonia. Jednocześnie 32% respondentów z Warszawy, Krakowa, Gdańska, Poznania i Wrocławia przyznało, że jeszcze 10 lat temu na kolację do restauracji przychodzili rzadziej niż obecnie. Taki trend wzrostowy obserwuje także ogólnopolska sieć Sphinx, mająca swoje lokale w całym kraju. Mieszkańcy dużych miast spotykają się wieczorem w restauracjach zarówno bez specjalnej okazji, ale też by celebrować wyjątkowe wydarzenia lub dni takie jak choćby walentynki.