Jedynie co czwarta osoba (28%), która nie robiła dotychczas zakupów spożywczych w sieci uważa, że sprzedawana przez Internet żywność jest tańsza niż w tradycyjnych sklepach – wynika z badań Millward Brown zrealizowanych dla Frisco.pl. Zdecydowanie lepiej pod tym kątem e-supermarkety wypadają wśród korzystających już z takiej formy zakupów - co drugi badany w tej grupie uważa bowiem, że spożywcze sklepy internetowe oferują towary po niższych cenach niż stacjonarne. Jednocześnie kupujący jedzenie w sieci częściej dostrzegają też wygodę tego rozwiązania i wysoką jakość oferowanych produktów niż osoby, które dotychczas nie korzystały z e-supermarketów. By pokazać zalety robienia zakupów spożywczych online i przełamać strach przed nieznanym wśród nowych klientów, Frisco.pl wystartowało z programem „3 Gwarancje Frisco”, które obejmują cenę, świeżość zamówionych artykułów oraz niezawodność dostawy.

Restauracje Sphinx wprowadziły nową, zimowo-świąteczną ofertę - „Rozgrzewający duet”. Znalazły się w niej specjalnie skomponowane orzechowe latte i zimowa herbata, które można zamówić osobno lub w zestawie z intensywnie czekoladowym brownie z gruszką w atrakcyjnej cenie. Oferta dostępna jest we wszystkich lokalach Sphinx do 31 stycznia 2016 r.

Sieć Sphinx uruchomiła swoją pierwszą restaurację w Białogardzie. Zlokalizowana jest w galerii handlowej Hosso przy Pl. Wolności 10a. Restauracja prowadzona jest w systemie operatorskim.

Spółka Sfinks Polska – zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK – decyzją NWZ przeprowadzi emisję do 3,5 mln akcji serii N w ramach subskrypcji prywatnej. Budowanie księgi popytu odbędzie się w dniach 19-23 listopada br. Spółka zamierza pozyskać z emisji 12 mln zł. Mają być one przeznaczone na rozwój sieci restauracji. Spółka zyska także dodatkowe 10 mln zł netto w związku z planowanym refinansowaniem kredytów i umorzeniem całości odsetek przez PKO BP i ING Bank Śląski oraz wydłużeniu harmonogramu spłat do 7 lat. Dzięki temu Sfinks zapewni sobie pieniądze na inwestycje i może otworzyć nawet 100 nowych restauracji ze środków własnych w latach 2015-2020. Jednocześnie, w efekcie realizowanego dokapitalizowania spółka już w tym roku uzyska dodatnie kapitały własne w wysokości 6 mln zł.

Rada Nadzorcza Sfinks Polska – spółki zarządzającej sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK – powołała Bogdana Bruczko na stanowisko wiceprezesa zarządu. Z dniem 1 grudnia br. dołączy on do prezesa Sylwestra Cacka oraz dotychczasowych wiceprezesów spółki – Doroty Cacek, Sławomira Pawłowskiego, Jacka Kusia i Tomasza Gryna. Tym samym zarząd Sfinks Polska będzie działał w składzie sześcioosobowym.

Spółka Sfinks Polska – zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK –  w związku z planowaną spłatą kredytów w PKO BP i ING Banku Śląskim oraz oczekiwanym zatwierdzeniem przez NWZA dokapitalizowania spółki dokonała aktualizacji strategii i prognoz na lata 2015-2020. Według nowych założeń Sfinks będzie systematycznie zwiększał przychody jednostkowe od 175,9 mln zł w 2015 r. do 367,6 mln zł w 2020 r. Na koniec bieżącego roku zysk netto spółki wyniesie 8,1 mln zł, a w 2020 r. osiągnie on poziom 24,9 mln zł. Jednostkowa EBITDA uzyska wówczas wartość 54,2 mln zł wobec 20,1 mln zł wygenerowanych w 2015 r. Już w tym roku spółka ma mieć dodatnie kapitały własne w wysokości 6 mln zł i zwiększać je rokrocznie do 105 mln zł w 2020 r.

Spółka Sfinks Polska – zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, Chłopskie Jadło i WOOK – uzyskała po trzech kwartałach br. jednostkowe przychody ze sprzedaży na poziomie 130,3 mln zł wobec 122,5 mln odnotowanych w tym czasie w 2014 roku, co stanowi wzrost o 6% r/r. Jednocześnie spółka czterokrotnie zwiększyła jednostkowy zysk brutto – z 1,7 mln zł po dziewięciu miesiącach 2014 r. do 7,1 mln zł na koniec września br. Sfinks osiągnął po trzech kwartałach 2015 roku 4,3 mln zł jednostkowego zysku netto i tym samym poprawił wynik o 2,6 mln zł r/r. Od stycznia do września br. spółka wypracowała też 15,8 mln zł EBITDA, co w porównaniu do 11 mln zł osiągniętych w analogicznym okresie przed rokiem oznacza poprawę o 44% r/r.

Sfinks Polska – spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – otrzymała od Banku Ochrony Środowiska promesę na udzielenie 7-letniego kredytu inwestycyjnego o wartości 81 702  tys. zł na spłatę zadłużenia w banku PKO BP oraz ING Banku Śląskim. Sfinks podpisał już aneksy do umów restrukturyzacyjnych z dotychczasowymi bankami wierzycielami umożliwiające spółce całkowitą spłatę kredytów w tych bankach.

Sieć Sphinx uruchomiła swoją drugą restaurację w Bydgoszczy. Lokal mieści się w nowo otwartym centrum handlowym Zielone Arkady. Restauracja prowadzona jest w systemie operatorskim.

Restauracje Sphinx, sieć zarządzana przez Sfinks Polska, ruszają z kampanią reklamową w sieci Multikino. Spot, przygotowany wspólnie z PepsiCo, emitowany będzie w ramach kampanii Follow the Movie przed najnowszym filmem o Jamesie Bondzie – „Spectre”. Reklamę restauracji Sphinx widzowie zobaczą we wszystkich kinach sieci Multikino od 13 listopada do 4 grudnia br.

#friscofresh – to tytuł nowego bezpłatnego miesięcznika custom publishing wydawanego przez internetowy supermarket Frisco.pl. Znajdują się w nim treści o charakterze kulinarnym – przepisy, porady, relacje z ciekawych wydarzeń związanych z gotowaniem, a także reportaże, felietony czy wywiady z uznanymi postaciami ze świata kuchni. Drukowana wersja magazynu w nakładzie 8 tys. szt. będzie dostarczana klientom Frisco.pl, a także dystrybuowana w 400 kawiarniach i restauracjach w Warszawie. Publikacja jest również udostępniania w formie elektronicznej.

Sfinks Polska – spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – zwołała Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy na 18 listopada br., podczas którego planuje podjęcie uchwały ws. podwyższenia kapitału w drodze emisji 2.650.000 akcji serii N. Emisja ta jest ściśle powiązana z planowaną przez Sfinksa restrukturyzacją zadłużenia.