Grupa Radpol, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów dla energetyki, instalacji do przesyłu ciepła, a także instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, zwiększyła skonsolidowane przychody z 28,96 mln zł w I kw. 2013 do 38,82 mln zł w I kw. 2014 r., czyli o 34%. Jednocześnie Radpol odnotował wzrost skonsolidowanego zysku brutto na sprzedaży o 41% - z 7,22 mln zł w I kw. 2013 r. do 10,19 mln zł w I kw. 2014 r. oraz wzrost skonsolidowanego zysku netto o 178% do 1,7 mln zł na koniec I kw. 2014 r. wobec 0,61 mln zł rok wcześniej. EBITDA grupy wzrosła do 5,45 mln zł, czyli o 1,36 mln zł r/r (+33%). Wzrosty wyników odnotowane przez Radpol w pierwszych 3 miesiącach br. to efekt zarówno umacniania przez grupę pozycji na rynku krajowym, jak i rozwoju eksportu. W I kw. 2014 r. sprzedaż w Polsce wzrosła o 36% r/r do 34,06 mln zł, zaś sprzedaż za granicą o 19% r/r do 4,76 mln zł.

Ekologiczna motoryzacja, części zamienne i regeneracja fabryczna, możliwości dystrybucyjne w Europie i Azji, a także profesjonalny warsztat – to tylko część zagadnień, jakie poruszą eksperci podczas prelekcji organizowanych w ramach pierwszych Międzynarodowych Targów Auto Expo Parts & Service. Podczas wydarzenia będzie można zasięgnąć aktualnych informacji na temat kluczowych dla branży zagadnień. Ponadto, na stoiskach polscy i zagraniczni producenci części motoryzacyjnych prezentować będą najnowsze produkty oraz usługi dla aut i motocykli. Dla polskich przedsiębiorców będzie to okazja, by poznać światowe trendy na rynku automotive, a także nawiązać bezpośrednie kontakty z partnerami z różnych krajów.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększył w 2013 r. liczbę eksportowanych do Finlandii opakowań o 400% w stosunku do roku poprzedniego, przy jednoczesnym wzroście wartości sprzedaży na tym rynku o 492%. Odbiorcami produktów Plast-Boxu w tym kraju są zarówno firmy z branży chemicznej, jak i spożywczej. Obecnie największym fińskim klientem jest potentat branży chemicznej – Kilto oy, który kupuje wytwarzane w najnowszej technologii opakowania z obu fabryk Plast-Boxu: ze Słupska i z Czernihowa na Ukrainie. Spółka zakłada wzrost sprzedaży w Finlandii o kolejne 25% w 2014 r.

Zgodnie z zobowiązaniem złożonym przez Plast-Box w raporcie bieżącym nr 21/2014 z 20 lutego br., zarząd spółki przekazał na rynek informacje dotyczące wpływu kursu hrywny na wyniki.

To przede wszystkim żur, a nie jajka, zmienia dietę warszawiaków na Wielkanoc. Blisko 100% mieszkańców stolicy kupuje ten staropolski przysmak przed tymi świętami, podczas gdy miesiąc wcześniej delektuje się nim tylko 14% - wynika z danych Frisco.pl. Jednocześnie sprzedaż żuru w miesiącu wielkanocnym zwiększa się aż o 860% w stosunku do miesiąca poprzedzającego święta. W niektórych dzielnicach, jak na Bemowie, Bielanach czy Ochocie sprzedaje się go 20 a nawet 30 razy więcej. W czasie Wielkanocy dużą popularnością cieszy się zakorzeniony w tradycji świątecznej chrzan, którego sprzedaż rośnie aż o 290% w stosunku do miesiąca poprzedzającego święta, a także kojarzona z wiosną rzodkiewka, notująca wzrosty na poziomie 190%. Sprzedaż symbolicznych dla Wielkanocy jaj zwiększa się natomiast tylko o 63%.

Rekonstrukcja i kreacja w ochronie zabytków, problemy w zwalczaniu przestępczości przeciw tego typu obiektom oraz fundusze europejskie do wykorzystania na rzecz dziedzictwa narodowego - te tematy między innymi zostaną poruszone podczas Ogólnopolskich Dni Konserwatorskich, które odbędą się w ramach Targów Dziedzictwo 2014. Będzie to możliwość, by pozyskać wartościową wiedzę w trakcie eksperckich paneli, a przy okazji zapoznać się z najnowszymi rozwiązaniami w zakresie ochrony i restauracji zabytków prezentowanymi na stoiskach. Wydarzeniu towarzyszyć będą interesujące wystawy. Ogólnopolskie Dni Konserwatorskie organizowane są w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz innymi kluczowymi instytucjami branżowymi.

Frisco.pl wraca do warszawskiego metra, tym razem z wiosennym konkursem pod hasłem „Wygraj rok zakupów”. Z tej okazji ściany stacji Centrum zostały wyklejone grafikami, na których pojawiło się ponad 20 promocyjnych artykułów. Dla osób, które zeskanują kod QR z plakatów w metrze przygotowane są kupony rabatowe o wartości 30 zł na zakupy we Frisco.pl. Składając zamówienie za min. 100 zł zawierające przynajmniej jeden produkt reklamowany na stacji Centrum i rozwiązując zadanie konkursowe, można wygrać roczne darmowe zakupy w tym supermarkecie.  W ramach nagród Frisco.pl ufundowało też 100 voucherów do wykorzystania w swoim sklepie o wartości 100 zł każdy. Akcja trwa przez cały kwiecień. Wspiera ją kampania marketingowa, która obejmuje m.in. reklamy w różnych punktach Warszawy, a także w internecie.

W restauracjach Sphinx, sieci zarządzanej przez Sfinks Polska, dostępne jest najnowsze lifestylowe Menu Sphinx w zmienionym, większym formacie. Na okładce gości Charles Daigneault, który zdobył popularność dzięki programowi MasterChef. Ten mieszkający w Polsce Kanadyjczyk w wywiadzie opowiada o swoim życiu oraz o doświadczeniach i planach związanych z gotowaniem. W nowym Menu Sphinx nie brakuje również porad kulinarnych, inspirujących przepisów i aktualności z sieci restauracji.

Finpol Rohr, należący do grupy Radpol producent rur preizolowanych dla podziemnych i napowietrznych sieci ciepłowniczych oraz do przesyłu innych mediów, wygrał razem z konsorcjum przetarg na przebudowę sieci cieplnych w Kaliszu o wartości 7,4 mln zł. W ramach realizowanej inwestycji spółka dostarcza nowej generacji rury preizolowane pięciowarstwowe w płaszczu HDPE z barierą dyfuzyjną oraz wytwarzane w Radpolu mufy termokurczliwe sieciowane radiacyjnie o łącznej wartości 2,3 mln zł netto. Kontrakt ma zostać zrealizowany do sierpnia 2014 roku.

Już w najbliższy piątek, 4 kwietnia ruszają III Targi Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia i II Targi Agroturystyka. Na zwiedzających w Centrum MT Polska w Warszawie czekać będzie pełen przegląd lokalnych specjałów i ekologicznych wyrobów z kraju i ze świata. Nie zabraknie smacznych mięs i wędlin, chrupiących wypieków, apetycznych serów oraz regionalnych przetworów i trunków. Ponadto na stoiskach pojawią się wyroby rzemieślnicze, naturalne kosmetyki i unikatowa ręcznie robiona biżuteria. Będzie też okazja, by na miejscu znaleźć inspiracje na wypoczynek z dala od miejskiego zgiełku. Dostarczą ich obiekty agroturystyczne i lokalne grupy działania z różnych stron Polski. Przewidziano też szereg atrakcji, w tym degustacje lokalnych przysmaków, pokazy kulinarne, ekologiczne warsztaty i konkursy. Targi Regionalia i Agroturystyka odbędą się przy ul. Marsa 56c w Warszawie i potrwają do niedzieli, 6 kwietnia. Wstęp na wydarzenia jest bezpłatny.

Ponad 150 wystawców z różnych stron Polski przyjedzie do Warszawy na III Targi Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia i II Targi Agroturystyka. Będą przekonywać zwiedzających o walorach specjałów przygotowywanych z naturalnych składników w oparciu o wieloletnie receptury, a także zachęcać do wypoczynku na łonie pięknej polskiej natury. Na stoiskach pojawią się apetyczne mięsa i wędliny, chrupiące pieczywo, pyszne konfitury i miody czy nawet regionalne piwa. Oprócz smakowitej żywności prezentowane tu będą unikatowe wyroby rzemieślnicze, eko kosmetyki i ręcznie robiona biżuteria. Lokalne grupy działania i obiekty agroturystyczne z kolei będą zwracać uwagę na przyrodnicze i kulturowe aspekty polskich regionów. Targom Regionalia i Agroturystyka towarzyszyć będzie szereg atrakcji, w tym kulinarne pokazy, ciekawe warsztaty i konkursy.  Oba wydarzenia organizowane są w dniach 4-6 kwietnia br. w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Chłopskie Jadło, sieć restauracji zarządzanych przez Sfinks Polska, wprowadza sezonową ofertę pod hasłem „Wiosenne nowości”. W specjalnej wkładce do menu pojawiły się cztery dania: „Sałatka pod gruszą”, „Stek z urugwajskiego hereforda”, „Krem brokułowy” oraz „Kurczę z kieszonką”. Wiosenne propozycje kulinarne są dostępne we wszystkich restauracjach Chłopskie Jadło do 14 maja.