Przez cały 2013 rok do użytkowania oddanych zostało ponad 146 tys. mieszkań – wynika ze wstępnych danych Głównego Urzędu Statycznego dot. budownictwa mieszkaniowego w okresie styczeń-grudzień 2013. W tym czasie wydano też pozwolenia na budowę blisko 139 tys. lokali, natomiast w przypadku ponad 127 tys. rozpoczęto realizację inwestycji. Dla wszystkich tych, którzy będą urządzać nowe mieszkania lub też planują remont swojego lokum w tym roku zorganizowane zostaną premierowe Targi Warsaw Home Expo. Na wydarzenie przyjadą producenci z Polski i zagranicy, by zaprezentować światowe trendy w zakresie wykończenia, wyposażenia i aranżacji wnętrz, a także dekoracji domów, sklepów czy biur.

Trigon Dom Maklerski wydał rekomendację „Kupuj” dla Radpolu - wytwórcy i dostawcy zaawansowanych technologicznie produktów w branży ciepłowniczej i energetycznej. Analitycy oszacowali wartość akcji spółki na 15,1 zł, a dziewięciomiesięczną cenę docelową na 16,2 zł. Trigon w swoim raporcie zwrócił uwagę na wysoką aktywność grupy Radpol w obszarze akwizycji oraz wzrost innowacyjności oferty produktowej dzięki inwestycjom z ostatnich 6 lat na kwotę 140 mln zł.  Pozwoliło to m.in. na zaoferowanie kompleksowych rozwiązań przesyłowych dla branży ciepłowniczej, a także umocnienie pozycji w innych segmentach energetyki zawodowej i przesunięcie w kierunku wyżej marżowego mixu produktowego.

Grupa Radpol, wytwórca i dostawca zaawansowanych technologicznie produktów w branży ciepłowniczej i energetycznej, rozpoczęła wdrożenie nowego systemu wspomagającego zarządzanie klasy ERP. Cztery podmioty należące do grupy Radpol: fabryka w Człuchowie, Elektroporcelana Ciechów, Wirbet i Rurgaz zostaną wyposażone w rozwiązanie IFS Applications 8. Obejmie ono wszystkie podstawowe obszary działalności tych przedsiębiorstw: produkcję, dystrybucję, kadry i płace, remonty, finanse i księgowość oraz moduł Business Intelligence. Implementacja planowana jest w ciągu 12 miesięcy. W przyszłości systemem IFS zostanie objęta także spółka Finpol-Rohr, którą Radpol przejął w czerwcu 2013 roku.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, skokowo zwiększył sprzedaż na Węgrzech w 2013 r. Dzięki aktywności sprzedażowej przychody notowane przez Plast-Box na tym rynku wzrosły o 44,8% w stosunku do 2012 r., a w kolejnych latach spółka zakłada dalsze dwucyfrowe wzrosty. Słupski producent dostarcza tam opakowania na potrzeby różnych branż, m.in. pakowane są w nie farby, dżemy i pomady cukiernicze, produkty ogrodnicze czy karma dla zwierząt. Węgry są jednym z 30 krajów, w których wykorzystywane są opakowania Plast-Boxu. Po 3 kwartałach 2013 r. sprzedaż eksportowa stanowiła w tej spółce blisko 70% przychodów.

Popularne sieci restauracji Sphinx i Chłopskie Jadło wystartowały z nową sezonową ofertą pod hasłem „My się zimy nie boimy”. Wkładka zawiera propozycje zupełnie nowych potraw -  „Fish&Chips”, czyli panierowany filet z dorsza z frytkami i sosem tatarskim, dostępny restauracjach Sphinx czy „Dorsz w cieście piwnym” podawany z  sałatką wegetariańską i sosem tatarskim, którego można posmakować w Chłopskim Jadle. W obu sieciach wszyscy zziębnięci goście mogą zamówić w ramach zimowej karty rozgrzewający „Krem zimowy z imbirem”, przygotowany z marchwi, imbiru i curry z dodatkiem śmietany i sezamu, zaś jako danie główne – „Stek z australijskiego angusa” podawany z brokułami w maśle czosnkowym.

Popularna sieć restauracji Sphinx otworzyła restaurację w centrum handlowym Futura Park w Modlniczce. To już trzeci Sphinx otwarty w tym roku w Krakowie i okolicy. Zaledwie trzy tygodnie temu ruszyła restauracja tej marki w Bronowicach, a w maju sieć weszła do Galerii Krakowskiej. Dzięki temu obecnie w Krakowie i pobliżu stolicy Małopolski działa już osiem restauracji Sphinx, zaś w całej Polsce 93.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, po 11 miesiącach 2013 r. odnotował jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 104,92 mln zł, co oznacza wzrost r/r o 11,3%. Dwucyfrową stopę wzrostu r/r zanotowały także pozostałe dane jednostkowe liczone narastająco: EBITDA zwiększyła się o 10,8% (do 10,38 mln zł), zysk brutto wzrósł o 30,2% (do 4,64 mln zł), a zysk netto o 16% (do 3,67 mln zł). Z kolei w samym listopadzie br. jednostkowe obroty Plast-Boxu wyniosły 8,58 mln zł. Jednocześnie w tym okresie spółka wypracowała wynik EBITDA na poziomie 789 tys. zł, zysk brutto na poziomie 245 tys. zł oraz zysk netto w wysokości 120 tys. zł.

O ponad 200% zwiększyła się liczba wizyt klientów we Frisco.pl złożonych przy pomocy urządzeń mobilnych w okresie działania wirtualnego sklepu w metrze względem poprzedniego miesiąca. Wśród mężczyzn wzrost ten wyniósł 220%, a 180% wśród kobiet. Prawie co trzecia osoba, która zrobiła zakupy we Frisco.pl przez aplikację mobilną na smartfona, mieszka na Mokotowie lub Ursynowie. Dalej plasują się Praga Południe i Ochota – na te dzielnice przypadło odpowiednio 9% i 8% zamawiających w ten sposób w internetowym supermarkecie. Najmniej mobilni na spożywczych e-zakupach okazali się mieszkańcy Wesołej, a następnie Rembertowa, Targówka, Wawra i Włochów. Wirtualny supermarket Frisco w warszawskim metrze ruszył na początku listopada br. i działał do końca miesiąca. Ściany po obu stronach stacji Centrum były wówczas wyklejone grafikami imitującymi półki sklepowe, z których można było zrobić zakupy z dostawą do domu skanując smartfonem kody kreskowe poszczególnych produktów.

Wirbet, należący do grupy Radpol producent strunobetonowych żerdzi wirowanych, rozpoczął realizację kontraktów dla spółek energetycznych z grupy Energa i Tauron Dystrybucja. W ramach zawartych umów, do końca 2014 roku Wirbet dostarczy na potrzeby obu firm co najmniej 9,7 tys. sztuk strunobetonowych żerdzi wirowanych. Będą one wykorzystywane do budowy i eksploatacji linii energetycznych średnich i niskich napięć w Polsce. Wartość kontraktów wynosi ponad 7,4 mln zł.

Ponad 330 różnego rodzaju wydarzeń zostało zorganizowanych w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w roku 2013, co oznacza wzrost o ponad 25 procent wobec poprzedniego roku. Obiekt odwiedziło w tym czasie ponad 177 tys. zwiedzających. Od stycznia do grudnia bieżącego roku przy ul. Marsa w Warszawie odbyły się 24 imprezy targowe, a także ponad 210 konferencji, seminariów, kongresów i szkoleń. Zorganizowanych zostało również blisko 100 różnych wydarzeń jak eventy, wystawy, pokazy i konkursy. W planach Centrum MT Polska na 2014 rok jest już 28 dużych imprez wystawienniczych, w tym trzy nowe targowe inicjatywy.

Coraz więcej osób decyduje się na świąteczne zakupy spożywcze przez Internet. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej wśród internautów przez Frisco.pl - w tym roku takie sprawunki w sieci planuje zrobić prawie ¾ badanych. Co piąty z nich skorzysta z tej opcji po raz pierwszy. Blisko 60% spośród kupujących na święta w e-supermarkecie zamierza wydać w tym celu przynajmniej tyle samo lub więcej niż przed rokiem. Czterech na dziesięciu internautów deklaruje, że Wigilię spędzi u rodziców, a co trzeci respondent przyznaje, że kolację przygotuje u siebie w domu. Na wigilijnych stołach tradycyjnie królować będą pierogi z kapustą i grzybami, czerwony barszcz z uszkami, a także smażona ryba.

Restauracje Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło rozpoczęły wspólnie z Bonduelle akcję promocyjną. Na produktach Bonduelle sprzedawanych w sieci Carrefour znajdują się kupony o wartości 10 zł, które można zrealizować w restauracjach tych trzech marek do 31 marca 2014 r.