Produkty termokurczliwe wytwarzane przez Radpol, jedynego w Polsce producenta wyrobów sieciowanych radiacyjnie posiadającego własne akceleratory elektronowe, zyskały pozytywną opinię oddziału PGE Zamość i będą mogły być stosowane do budowy i eksploatacji sieci energetycznych średniego napięcia w tym rejonie. Akceptacja PGE Zamość dotyczy termokurczliwych muf przelotowych i przejściowych oraz głowic wnętrzowych i napowietrznych do ekranowych kabli jednożyłowych o izolacji polimerowej i trzyżyłowych o izolacji papierowej o napięciach znamionowych od 6/10 do 12/20kV. To już kolejne dopuszczenie produktów Radpolu w ramach PGE. Wcześniej pozytywną opinię wystawiły rejony w Kozienicach, Ostrowcu Świętokrzyskim, Radomiu i Busko-Zdroju. Produkty termokurczliwe Radpolu są już wykorzystywane również w sieciach koncernów energetycznych Enea oraz  Tauron.

Co dwunasty Polak (8,1%) zamierza zaciągnąć dług na święta Bożego Narodzenia – wynika z badań zrealizowanych przez PBS na zlecenie P.R.E.S.C.O. GROUP. Blisko dwie trzecie z takich osób planuje zaciągnąć zobowiązania na kwotę sięgającą do 1000 zł, prawie co czwarta osoba powyżej 1000 zł do 2000 zł, a jedna na dziesięć – więcej niż 2000 zł, ale maksymalnie 5000 zł. Jednocześnie badania pokazują, że osoby posiadające już zadłużenie lub zaległości finansowe będą stanowić większość pożyczających na te święta (71,4%). Tymczasem co ósmy mieszkaniec naszego kraju (13%) już nie reguluje swoich zobowiązań w terminie, a ponad połowa Polaków borykających się z problemem przeterminowanego zadłużenia (58,1%) odczuwa negatywne skutki problemów finansowych, w jakich się znalazła.

Ekologia i tradycja – to hasła, wokół których skupiać się będzie III edycja Targów Regionalia organizowanych w warszawskim Centrum MT Polska. Podczas imprezy lokalni producenci zaprezentują szeroki wybór organicznej żywności i produktów wytwarzanych na bazie receptur przekazywanych z pokolenia na pokolenie. Wydarzenie bardzo dobrze wpisuje się w popularny trend slow food promujący dbałość o zdrowie i środowisko.  Na stoiskach nie zabraknie też wyrobów rzemieślniczych, rękodzieła czy mody inspirowanej folklorem. III Targi Produktów Tradycyjnych i Ekologicznych Regionalia odbędą się w dniach 4-6 kwietnia 2014 r. przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w ciągu 9 miesięcy br. zwiększył sprzedaż w Obwodzie Kaliningradzkim o 32,5% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Ze względu na uwarunkowania gospodarczej geograficzne tego rejonu Plast-Box dostarcza tam głównie opakowania do produktów spożywczych takich jak glazury czekoladowe, owoce, lody, a także ryby. Polski producent opakowań traktuje tę część Rosji jako rozwojowy rynek, a jednocześnie przyczółek do dalszej ekspansji na Wschód.

Należąca do grupy Radpol spółka Finpol-Rohr, producent rur preizolowanych dla podziemnych i napowietrznych sieci ciepłowniczych oraz do przesyłu innych mediów, wygrała przetarg organizowany przez Komunalne Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej w Bydgoszczy na budowę sieci odprowadzającej ciepło z nowej spalarni śmieci w tym mieście. Inwestycja ma zostać zrealizowana do końca czerwca 2014. W toku prac po raz pierwszy wykorzystane zostaną mufy termokurczliwe sieciowane radiacyjne o średnicy 710 mm, które w tym roku zostały wprowadzone do produkcji przez Radpol. Będą one łączyć rury preizolowane ciepłownicze o średnicy DN500/710. Wartość netto zamówienia wynosi 3,7 mln zł. Jest to kolejny wielomilionowy przetarg wygrany przez Finpol we współpracy z Radpolem z Człuchowa.

Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, sieci restauracji należące do Sfinks Polska, wprowadziły ofertę spotkań okolicznościowych. Goście, którzy będą chcieli zorganizować firmową wigilię czy inne spotkanie mają do wyboru kilka specjalnie skomponowanych zestawów dań. Oferta jest dostępna dla grup składających się z co najmniej pięciu osób i po uprzedniej rezerwacji terminu.

Już 30 listopada klienci nowo powstałej Galerii Bronowice będą mogli odwiedzić restaurację popularnej sieci gastronomicznej Sphinx. Na gości czekają rozmaite dania kuchni orientalnej i europejskiej, w tym kultowa shoarma, a także sezonowe propozycje, takie jak stek z australijskiego angusa czy chrupiące placki rösti z łososiem.

Miłośnicy terenówek po raz drugi licznie zgromadzili się w Centrum MT Polska na Ogólnopolskich Targach Pojazdów 4x4 OffRoad Show Poland, które odbywały się 16-17 listopada br. w Warszawie. Przez dwa dni imprezy na uczestników czekało ponad 120 różnorodnych aut i quadów. W tym roku silnie reprezentowana była terenowa waga ciężka. Nowością drugiej edycji był 10-tonowy Arocs w wersji 6x6 czy ciężarowy Unimog zespołu NAC Rally Team, którego pilotem w Rajdzie Maroka był Przemysław Saleta. Nie zabrakło też znanego w offroadowym świecie MAN-a TGA, jakim Grzegorz Baran startował w Rajdzie Dakar.

Po raz drugi w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska zorganizowane zostanie seminarium Umysł Milionera - największe w Europie show motywacyjno-rozwojowe poświęcone budowaniu finansowego sukcesu. Pomysłodawcą tego przedsięwzięcia jest T. Harv Eker, światowej sławy ekspert w zakresie zarządzania finansami. Wydarzenie odbędzie się w dniach 22-24 listopada br. przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Organizatorami są Akademia Inwestora Milewski & Partnerzy oraz firma Success Resources.

Sernik z jagodami i brownies z płatkami z belgijskiej czekolady to tylko niektóre z najnowszych słodkości, jakie można zamawiać w lokalach Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło. Te popularne sieci restauracji wprowadziły bowiem do oferty nową kartę z deserami, w której pojawiły się cztery propozycje lekkich ciast. Oferta dostępna jest we wszystkich lokalach trzech sieci do końca lutego 2014 r.

Sfinks Polska – spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – wejdzie do sWIG80. Decyzją Giełdy Papierów Wartościowych włączenie Sfinksa do indeksu nastąpi w wyniku kwartalnej korekty list uczestników, która będzie miała miejsce po sesji 20 grudnia 2013 r.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, odnotował po 3 kwartałach br. wzrost skonsolidowanych przychodów do poziomu 115 mln zł, czyli o 23% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie grupa znacząco zwiększyła rentowność. Na koniec września zysk operacyjny wzrósł r/r o 66% i wyniósł 9,71 mln zł, zaś zysk netto zwiększył się r/r aż o 89% i osiągnął wartość 6,1 mln zł. Skonsolidowany wynik EBITDA w tym okresie wyniósł blisko 15 mln zł, co stanowiło wzrost o 38% r/r. Zwiększenie wyników przez Plast-Box to efekt konsekwentnego rozwoju realizowanego w  ciągu roku, w tym dobrego trzeciego kwartału. Od lipca do września br. grupa odnotowała bowiem skonsolidowane przychody w wysokości 39,51 mln zł (+19% r/r), zysk operacyjny wzrósł do 3,77 mln zł (+65% r/r), a zysk netto do 2,13 mln zł (+81%).