Filet z kurczaka na lotosie, stek po azjatycku z wołowiną w sosie ostrygowym, łosoś grillowany z krewetkami czy talerz sałat z mango i kurczakiem – to tylko niektóre z 18 nowości, jakie od dziś można zamawiać w restauracjach WOOK. Obok kuchni chińskiej w nowej karcie pojawiły się dania innych kuchni azjatyckich oraz dania europejskie przyrządzone na sposób orientalny – np. steki, ryby i sałaty. Zmianie uległa także szata graficzna oraz układ karty menu, a kelnerzy restauracji otrzymali nowe stroje. Najnowszej ofercie restauracji WOOK towarzyszy promocja z gratisowym napojem lodowym lub Pepsi dla klientów, którzy zamówią jedną z nowości.

Specjalistyczny sprzęt i usługi służące bezpiecznemu przechowywaniu zbiorów przez dwa dni będą prezentować wystawcy podczas pierwszych w Polsce Targów Dziedzictwo kierowanych do przedstawicieli branży archiwów, muzeów i bibliotek. Wydarzenie rozpocznie się 17 września br. i będzie odbywać się w Centrum MT Polska w Warszawie. Części ekspozycyjnej ma towarzyszyć rozbudowany program konferencji, podczas których omówione zostaną najbardziej nurtujące dla branży problemy i zagadnienia. W programie zaplanowano również wystawy, które przybliżą uczestnikom targów działania podejmowane na rzecz ochrony zbiorów dla przyszłych pokoleń. Patronaty honorowe nad wydarzeniem objęli Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji, Naczelna Dyrekcja Archiwów Państwowych oraz Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

Pierwsza restauracja Sphinx w Bełchatowie, należąca do jednej z najbardziej popularnych polskich sieci gastronomicznych, została otwarta przy ul. 19 Stycznia 1. Już od 14 września mieszkańcy miasta i okolic mogą delektować się przysmakami z menu Sphinxa, w tym kultową shoarmą.

Plast-Box SA, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w sierpniu br. wypracował jednostkowe przychody ze sprzedaży w wysokości 10,43 mln zł i zysk netto o wartości 0,52 mln zł. Kategorie te wzrosły w stosunku do sierpnia 2012 r. odpowiednio o 17,6% oraz 117,5%. W ciągu ośmiu miesięcy 2013 r. słupska spółka zwiększyła przychody jednostkowe rok do roku o 13,9% do 76,85 mln zł, osiągając przy tym zysk netto w wysokości 2,48 mln zł (wzrost o 33,5% r/r) i EBITDA na poziomie 7,26 mln zł (wzrost o 12,8% r/r).

Ponad 200 producentów i eksporterów z Państwa Środka przyjedzie do Warszawy na China Expo Poland 2013 w poszukiwaniu partnerów handlowych w Polsce. Przez trzy dni targów będą prezentować polskim przedsiębiorcom najnowszą ofertę produktów z Chin, głównie dla branży motoryzacyjnej i wyposażenia wnętrz. Dla chętnych, by rozwijać biznes z Chinami, przygotowane zostaną konferencje poświęcone zasadom współpracy z dalekowschodnimi partnerami. Będzie to okazja, by dowiedzieć się, jak z sukcesem importować z Chin, a także eksportować produkty do Państwa Środka. Trzecia edycja Targów China Expo Poland rozpocznie się w najbliższy czwartek, 12 września w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie i potrwa do soboty, 14 września.

Sfinks Polska, spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, oprócz rozwoju w dużych miastach jeszcze w tym roku zamierza wprowadzić nową ofertę franczyzową dla osób z mniejszych miejscowości. Umożliwi ona zainteresowanym uruchomieniem nowej restauracji lub przekształceniem działającego lokalu w restaurację Sphinx otwarcie jej po znacznie niższych kosztach. Po sukcesie zmian wprowadzonych w Chłopskim Jadle jeszcze we wrześniu br. Sfinks rozpocznie proces zmian w restauracjach WOOK. Na ten rok spółka zaplanowała jeszcze otwarcie co najmniej 5 restauracji. Dotychczasowy rozwój sieci i inne zmiany w grupie przełożyły się na dalszy wzrost rentowności biznesu – EBITDA sieci za I półrocze 2013 r. wyniosła 10,8 mln zł, co oznacza wzrost o 20% r/r. Grupa Sfinks Polska w tym samym okresie poprawiła wynik operacyjny o ponad 6,17 mln zł i osiągnęła zysk na tym poziomie w wysokości 608 tys. zł.

Podczas III Targów China Expo Poland, 12 września br., zawarte zostanie porozumienie o współpracy pomiędzy Chińską Radą Promocji Handlu Zagranicznego – oddział w Taizhou (CCPIT Taizhou) - największą i najważniejszą instytucją działającą na rzecz promowania międzynarodowej wymiany handlowej w Chinach - a firmą Międzynarodowe Targi Polska – organizatorem China Expo Poland. Celem porozumienia ma być promowanie współpracy gospodarczej i handlowej między Polską a Państwem Środka oraz zapewnienie przedsiębiorcom z obu krajów korzystnych warunków do rozwoju na zagranicznych rynkach. Umowa zostanie podpisana na okres dwóch lat z możliwością przedłużenia.

Po raz pierwszy w tym roku zostaną zorganizowane wyspecjalizowane targi poświęcone produktom i usługom związanym ze świętami Bożego Narodzenia - Targi Christmas Expo. Na stoiskach nie zabraknie więc różnego rodzaju dekoracji, propozycji świątecznego oświetlenia, a także bożonarodzeniowych zabawek czy upominków. Dla producentów i dystrybutorów będzie to okazja, by zaprezentować najnowsze oferty na nadchodzący bożonarodzeniowy sezon. Zwiedzający zaś będą mogli w jednym miejscu porównać różnorodne propozycje wystawców, zainspirować się światowymi trendami, a nawet dokonać zakupów wybranych produktów przed okresem świątecznym. Pierwsza edycja Christmas Expo odbędzie się w dniach 2-4 października br. w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie.

Grupa Sfinks Polska, do której należą sieci restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło, w pierwszym półroczu 2013 r. zwiększyła przychody ze sprzedaży do 85,96 mln zł, czyli o 2,32 mln zł w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku. Grupa w minionym półroczu odnotowała również zysk operacyjny w wysokości 608 tys. zł, podczas gdy rok wcześniej notowała 5,56 mln zł straty na tym poziomie. O ponad 73% Sfinks poprawił też wynik na poziomie netto – strata w pierwszej połowie br. wyniosła (-)2,19 mln zł wobec (-)8,18 mln zł na koniec czerwca 2012 roku.

P.R.E.S.C.O. GROUP, jeden z wiodących podmiotów działających na rynku obrotu wierzytelnościami detalicznymi w Polsce, w pierwszej połowie br. odnotowała przychody ze sprzedaży w wysokości 43,70 mln zł, co stanowi wzrost o 3,21% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie zysk netto za 6 miesięcy 2013 r. wyniósł 1,70 mln zł i zmniejszył się o 6,65 mln zł r/r. Decydujący wpływ na wynik netto wypracowany w tym okresie miało jednorazowe zwiększenie kosztów na postępowania sądowe o 5,1 mln zł w stosunku do pierwszej połowy 2012 r., co było głównie skutkiem nowelizacji kpc w zakresie działania e-sądu (weszła w życie 7 lipca br.). W wyniku netto widoczne są też wyższe koszty amortyzacji portfeli, które były skutkiem przeszacowania ich wartości godziwej na koniec pierwszego kwartału br. Grupa kontynuuje działania nakierowane na rozwój i w najbliższych tygodniach spodziewa się uruchomienia operacyjnej działalności w Rosji oraz w segmencie consumer finance, gdzie ofertę ma przedstawić spółka Debet Partner.

Różnice kulturowe między Polakami a Chińczykami, odmienny system regulacji w obu krajach, a także dzieląca je odległość i związane z nią kwestie transportu – to kwestie, na jakie należy zwrócić uwagę decydując się na import z Państwa Środka.  Wiedzę w tych tematach, która pozwoli bezpiecznie i z sukcesem współpracować z dalekowschodnimi partnerami, będzie można zdobyć podczas konferencji organizowanych na III Targach China Expo Poland 2013. Wydarzenie będzie też okazją, by nawiązać kontakty z chińskimi kontrahentami. Na targi do Warszawy przyjedzie ponad 200 wystawców prosto z Chin, głównie z sektora motoryzacyjnego i wyposażenia wnętrz w poszukiwaniu partnerów handlowych.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, w pierwszym półroczu br. zwiększył skonsolidowane przychody ze sprzedaży do 75,49 mln zł, czyli o 26% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. EBITDA wypracowana po 6 miesiącach br. osiągnęła wartość 9,45 mln zł, co stanowiło wzrost o 38% r/r. Jednocześnie blisko dwukrotnie wzrósł zysk netto – z 2,05 mln zł w pierwszym półroczu 2012 r. do 3,97 mln zł w takim samym okresie obecnego roku. Wzrost skali działalności i znaczące podniesienie rentowności przez Plast-Box były w dużym stopniu efektem dalszego zwiększania przez grupę eksportu. Po 6 miesiącach br. jego udział w przychodach stanowił już 70%. Wyniki I półrocza oznaczają realizację przez grupę prognozy przychodów i EBITDA na 2013 rok w ponad 50%, a zysku netto w ponad 60%.