Sernik z jagodami i brownies z płatkami z belgijskiej czekolady to tylko niektóre z najnowszych słodkości, jakie można zamawiać w lokalach Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło. Te popularne sieci restauracji wprowadziły bowiem do oferty nową kartę z deserami, w której pojawiły się cztery propozycje lekkich ciast. Oferta dostępna jest we wszystkich lokalach trzech sieci do końca lutego 2014 r.

Sfinks Polska – spółka zarządzająca sieciami restauracji Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło – wejdzie do sWIG80. Decyzją Giełdy Papierów Wartościowych włączenie Sfinksa do indeksu nastąpi w wyniku kwartalnej korekty list uczestników, która będzie miała miejsce po sesji 20 grudnia 2013 r.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, odnotował po 3 kwartałach br. wzrost skonsolidowanych przychodów do poziomu 115 mln zł, czyli o 23% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie grupa znacząco zwiększyła rentowność. Na koniec września zysk operacyjny wzrósł r/r o 66% i wyniósł 9,71 mln zł, zaś zysk netto zwiększył się r/r aż o 89% i osiągnął wartość 6,1 mln zł. Skonsolidowany wynik EBITDA w tym okresie wyniósł blisko 15 mln zł, co stanowiło wzrost o 38% r/r. Zwiększenie wyników przez Plast-Box to efekt konsekwentnego rozwoju realizowanego w  ciągu roku, w tym dobrego trzeciego kwartału. Od lipca do września br. grupa odnotowała bowiem skonsolidowane przychody w wysokości 39,51 mln zł (+19% r/r), zysk operacyjny wzrósł do 3,77 mln zł (+65% r/r), a zysk netto do 2,13 mln zł (+81%).

Grupa Sfinks Polska - do której należą sieci Sphinx, WOOK i Chłopskie Jadło - po 9 miesiącach 2013 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 130,90 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 2,4%. W tym okresie grupa zanotowała także większy niż rok wcześniej zysk operacyjny – na poziomie 2,62 mln zł oraz poprawiła wynik netto o 7,65 mln zł, czyli o 84% r/r, w rezultacie po 9 miesiącach br. wyniósł on (-)1,47 mln zł. Na tle całego roku 2013 szczególnie dobry był III kwartał, w którym wypracowano skonsolidowany zysk netto w wysokości 722 tys. zł, co stanowi poprawę w stosunku do III kwartału ubiegłego roku o 1,66 mln zł. Pozytywne wyniki Sfinksa to zasługa głównie systematycznie rosnącej rentowności sieci restauracji oraz działań prosprzedażowych realizowanych w 2013 r.

P.R.E.S.C.O. GROUP, jeden z wiodących podmiotów działających na rynku obrotu wierzytelnościami detalicznymi w Polsce, w trzecim kwartale br. odnotował 3,66 mln zł skonsolidowanego zysku netto, czyli ponad dwukrotnie więcej niż w pierwszej  połowie br. Zysk z działalności operacyjnej w trzecim kwartale br. wyniósł 5,65 mln zł wobec 5,18 mln zł w pierwszej połowie tego roku, zaś EBITDA wzrosła do 5,86 mln zł w trzecim kwartale br. w stosunku do 5,59 mln zł w pierwszej połowie tego roku. Po trzech kwartałach 2013 r. P.R.E.S.C.O. GROUP odnotowała skonsolidowany zysk netto na poziomie 5,36 mln zł wobec 13,70 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego. EBITDA za trzy kwartały tego roku wyniosła 11,44 mln zł wobec 19,13 mln rok wcześniej. Na koniec września br. grupa odnotowała 62,90 mln zł przychodów w stosunku do 64,68 mln zł na koniec września 2012.

Ponad 120 terenowych pojazdów będzie czekać na miłośników jazdy po bezdrożach podczas II Ogólnopolskich Targów OffRoad Show Poland, które odbędą się w najbliższy weekend, 16-17 listopada br. w Centrum MT Polska w Warszawie.  Przez dwa dni wydarzenia prezentowane będą najnowsze auta z napędem 4x4, unikatowe modele nieznanych marek, terenowe oldtimery oraz quady. W tym roku Mercedes-Benz przedstawi 10-tonową ciężarówkę Arocs w wersji 6x6. Będzie też okazja, by z bliska obejrzeć potężnego Unimoga pilotowanego przez Przemysława Saletę w Rajdzie Maroka, czy ciężarowego MAN-a TGA, jakim Grzegorz Baran startował w Rajdzie Dakar. Nie zabraknie też specjalnego toru i symulatorów, które pozwolą poczuć na własnej skórze moc terenowej przygody.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, prognozuje, że w 2013 r. osiągnie skonsolidowany zysk netto na poziomie 7,4 mln zł, czyli o 54,8% więcej niż w 2012 roku. Oznacza to zwiększenie prognozy zysku netto o 12,8%. Jednocześnie Plast-Box podnosi prognozę zysku brutto do 9,2 mln zł oraz prognozę EBITDA do 18,8 mln zł, co stanowi zwiększenie prognozy w stosunku do wcześniejszych założeń odpowiednio o 20,5% i 5,6%. Tym samym Plast-Box ma odnotować wzrost zysku brutto o 72,8% i wzrost EBITDA o 26,1% wobec wartości wygenerowanych w 2012 r. Zgodnie z nową prognozą skonsolidowane przychody ze sprzedaży mają wynieść 145,6 mln zł, czyli o 18,3% więcej  niż w ubiegłym roku.

Chłopskie Jadło, sieć restauracji należąca do Sfinks Polska, wprowadza specjalną ofertę z gęsiną w roli głównej. Będzie ona dostępna od 11 listopada do 15 grudnia w ramach akcji „Kujawsko-pomorska gęsina na św. Marcina”, do której przystąpiła sieć. W tym czasie goście wszystkich restauracji pod szyldem Chłopskie Jadło będą mogli zamówić sałatkę z pieczoną piersią z gęsi oraz pieczoną gęś w sosie winno-pieczeniowym serwowaną wraz z dodatkami.

Rozstrzygnięty został już konkurs na nazwę nowoczesnego biurowca, który powstanie w Pile przy ul. Witaszka 6. Zwycięzcą jest Michał Igła, który zgłosił nazwę Onyx. Decyzją inwestora - P.R.E.S.C.O. GROUP – propozycja ta została rozszerzona o dodatkowy człon definiujący biznesowy charakter budynku. Ostatecznie biurowiec będzie więc nosił nazwę Onyx Business Point. W ramach konkursu, który trwał od 21 października do 1 listopada br., nadesłanych zostało 150 propozycji. Laureat konkursu będzie mógł wybrać nagrodę - iPada z wyświetlaczem Retina o pojemności 32 GB lub 3-miesięczny płatny staż w pilskim oddziale P.R.E.S.C.O. Ponadto, otrzyma dwuosobowe zaproszenie na uroczyste otwarcie biurowca, które odbędzie się po zakończeniu inwestycji.

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie, zwiększył w tym roku sprzedaż do branży mleczarskiej o 46% w porównaniu z rokiem 2012. Jednocześnie spółka poszerzyła grupę klientów w tej branży o połowę. Wzrost sprzedaży odnotowany przez Plast-Box to efekt m.in. wprowadzenia w tym roku nowego opakowania o popularnej pojemności 1l dedykowanego branży mleczarskiej i zdobionego w technologii IML umożliwiającej fotograficzne odwzorowanie nawet skomplikowanych projektów graficznych. Opakowanie to jest produkowane z pokrywą pod foliowanie, która pozwala wydłużyć termin przydatności przetworów mlecznych.

Frisco.pl otworzyło pierwszy e-supermarket w warszawskim metrze. Ściany po obu stronach stacji Centrum wyklejone zostały grafikami przedstawiającymi półki sklepowe, na których pojawiło się łącznie ponad 150 produktów w atrakcyjnych cenach. Warszawiacy mogą zamówić wybrane towary z wirtualnego supermarketu w metrze za pomocą smartfona, a Frisco dostarczy je pod wskazany adres o wyznaczonej przez nich godzinie. Ponadto, z okazji uruchomienia nowego e-sklepu przy stacji Centrum będzie można otrzymać owoce z logo Frisco.pl.

Sphinx - jedna z najpopularniejszych sieci gastronomicznych w Polsce - uruchomił dziś restaurację w Poznań City Center. Jest to ósmy lokal pod szyldem Sphinx w stolicy Wielkopolski i zarazem 91. w całej Polsce. Jego goście oprócz bogatego menu głównego, mają do wyboru także siedem ofert promocyjnych. Mogą też wziąć udział w loterii „Sezon na Sphinxa”, w której nagrodami są m.in. Skoda Citigo, iPhony, iPady, iPody czy sprzęt muzyczny marki Denon.